donderdag 23 februari 2012

Vierde dag

Op om half 6, lekker lang geslapen. Ik voelde me gisteren na het korte bezoek aan de gliderport niet zo heel fit en ben terug naar huis gereden. Dat hoort er af en toe ook bij. Een muziekje, tv, een boek (zie link naar Bruce) of gewoon de stilte zijn ook weleens lekker. Overigens, een link naar de website van de villa eigenaars (Nicols) staat in de rechterkolom van deze blog. Veel foto's en een video rondleiding. Het moet gezegd worden: het is een mooi, rustig en ruim huis, een aanrader. De privacy aan de poolkant vind ik maar matig, maar ach, ook daar is wel doorheen te komen. Gisteravond heb ik toch maar de vuilnisbak aan de stoeprand gezet, maar er zit maar een halve vuilniszak van mij in. Je mag maximaal 1 volle vuilniszak achterlaten als je het huis verlaat, en ik heb geen zin om achteraf bij te betalen.

Gisteravond vroeg begon het te stortregenen, na een middag van zware bewolking. Niet gek dat het hier zo groen is. Phoenix is wat dat betreft vrij dor en bruin, maar dat is weer een geheel ander klimaat, eerlijk is eerlijk. Die staat heeft haar geheel eigen charme, net als Florida, en de andere US staten. En juist dat maakt de USA voor mij zo aantrekkelijk. Misschien zou je beter kunnen spreken van de Verenigde Landen van Amerika ;-)

Zoals wellicht bekend ben ik nog steeds een fan van smooth jazz, en ik vond het dan ook erg plezierig dat DE smooth jazz zender van Orlando, WLOQ (102.5) weer streaming audio aanbiedt. Zelfs door mijn simpele speakers klinkt het goed. Ik zal de link er ook bij plaatsen voor de liefhebbers. Dit is geen elevator music; hier val je niet bij in slaap ;-)

Ik ga binnenkort even snuffelen bij de flea market, op zoek naar een grote koffer. Ik vraag me af wat ik met de oude aan moet. Kan ik die ergens legaal dumpen? Straks maar even bellen met de villa manager voor advies, anders gaat het feestje niet door. Maar eerst even op pad naar Walmart om de voorraden weer iets aan te vullen. Mooi dat WM een stelling heeft met kleine dingen voor reizigers, zoals een stukje zeep, goedkopen nagelknippers, shampoo. Dan hoef je niet van die jumboverpakkingen te kopen. Ik vind WM nog altijd een leuk uitje, lekker no-nonsense shoppen. Rond twaalven wil ik op pad gaan naar de gliderport in Clermont om voor het eerst van m'n leven een zweefvlucht te ervaren. Vanochtend was het totaal bewolkt en af en toe motregen. Gelukkig is het nu (10:45) weer flink aan het opklaren. De zon is er weer bij, de temperatuur is flink gestegen, dus ik heb goede hoop dat er nu voldoende thermiek zal zijn te vinden om het door te laten gaan.
En het ging door, zie de foto's:

2 opmerkingen: