dinsdag 28 februari 2012

Vertrekdag

Om kwart over zes werd ik wakker en met een schokje werd ik me ervan bewust dat dit echt de vertrekdag was. Het was nu tijd om op te staan, de laatste dingen in te pakken en de voedselvoorraad op te maken of weg te gooien. Het lukte me om hier slechts 1 vuilniszak voor te gebruiken zoals het villa management het wenst. De Delta website raadt aan om 3 uur van tevoren op het vliegveld aanwezig te zijn om in the checken, dus ging ik om 8 uur op weg, nadat ik mezelf ervan had verzekerd dat ik niks had achtergelaten in het huis. Via Sherbeth Road, Osceola Parkway en tollroad 417 kwam ik op een nette tijd bij Alamo aan om de auto over te dragen aan een allervriendelijkste dame. Daarna door naar de Delta balie om de boarding passes af te drukken en de koffer in the checken. Alles ging lekker vlot. Ik heb me een tijdje in de grote hal vermaakt met een plak lemon cake en een cafe mocha bij Starbucks. Cafe mocha blijkt meer op chocolademelk te lijken en daar heb ik 's morgens vroeg eingenlijk niet zo veel zin in. Die gaan we voortaan dus niet meer bestellen. Daarna kwam de onvermijdelijke security check en ging het richting shuttle op weg naar de gate.

Het eerste deel van de terugreis eindigde op JFK airport in New York. Ik moest de connecting flight D70 halen die klaar stond bij gate B20. Even bij Dunkin' Donuts gestopt om een lekker tosti met ijskoffie tot me te nemen. De borden in de gangen brachten me uiteindelijk naar een hele andere gate, maar dit bleek de gate van de shuttle te zijn. Na korte tijd gingen de deuren open en volgde er een lang zigzagpad naar beneden, waar een bus stond te wachten. Daarna volgde een wat wonderlijke rit rond diverse gates, vlak langs de achterkant en de wingtips van geparkeerde vliegtuigen. De bus stopte bij gate B20 waar een roltrap me uiteindelijk bij de wachtruimte bracht. Niet lang daarna kon ik al boarden (zone 2) en stapte een zo goed als leeg vliegtuig in. Die werd langzaamaan wel gevuld, maar de stoel naast mij bij het raam bleef leeg. Feestje dus!

In zes uur en drie kwartier werd Schiphol bereikt. De bagage kwam vlot aan op de band, en van douane was totaal geen sprake. Na een cheeseburger en koffie bij Burgerking sleepte ik beide bullen naar de P3 halte. Als enige passagier werd ik door de shuttlebus naar P3 gereden, onderweg gezellig babbelend met de jonge chauffeur. Drie keer raden welke vakantiebestemming ik haar heb aangeraden... Ik moest nog behoorlijk lang zoeken in het donkere, druilerige weer naar m'n auto. Ik wist dat hij in vak 401 stond, maar liep eerst helemaal de verkeerde kant op. Na deze pittige wandeling zag ik hem, en wilde eerst weten of de accu de strenge kou had overleefd. Gelukkig startte hij meteen, en was het koffers inladen en naar huis in het zeer drukke spitsverkeer.

Bedankt voor het volgen van mijn blog, de leuke reacties, en tot volgende keer maar weer! Wat mij betreft snel.

Ik kon het niet laten, hier als epiloog een fotofilmstrip met een indruk van de inrichting van het huis aan 240 Grosvenor Loop plus een over mijn allereerste vlucht in een zweefvliegtuig.








(Free royalty free music by Danosongs.com)


8 opmerkingen:

  1. Ook fijn om weer thuis te zijn! Leuk verslag tot de volgende keer

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Eric, welkom thuis, bedankt weer voor je leuke blog, tot een volgende vakantie !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank dat we mee mochten kijken met de vliegende brigade en de relaxte manier van vakantievieren. Graag tot een volgende reis!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Welkom thuis en sterkte met de jetlag. Bedankt voor je leuke blog het was een plezier om te lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dank je wel! Dat is altijd leuk om te horen voor de schrijver, en het is (daarom) ook heel erg leuk om een blog bij te houden. Al is het maar voor 1 weekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Eric, welkom thuis en dankjewel dat we je belevenissen mee mochten lezen. Ik heb genoten van je blogs zowel op deze site als op de hyvessites. Graag tot de volgende keer maar weer.
    grtjes Mineke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb ook genoten van je blog, net even je laatste post gelezen over de terugvlucht, fijn he, zo'n lege stoel naast je :-)
    Bedankt voor het schrijven!

    BeantwoordenVerwijderen