woensdag 22 februari 2012

Derde dag

Al gezwommen in de pool, vraag je je misschien af. Helaas nog niet. Niet omdat het water vrij koud is, maar vanwege het deuralarm. Gisterochtend vroeg, in het schemerdonker zonder bril en nog een beetje slaapdronken, dacht ik op het bypassknopje gedrukt te hebben en deed de deur open. Niet lang daarna brak de hel los en was ik meteen klaarwakker doordat de pieper keihard tegen de open deur protesteerde. Ik bleek de knop totaal gemist te hebben en op de pieper gedrukt te hebben. En dat werkt niet, of juist wel, het is maar hoe je het bekijkt. In paniek (buren!) deed ik natuurlijk meteen weer de deur dicht en frommelde wat aan het kastje waarbij een deurmagneetje afbrak, intussen proberend om de gillende pieper te smoren met m'n handpalm, wat enigszins lukte. M'n oren tuitten van de doordringende herrie. Al met al lukte het me om het ding tot bedaren te brengen, maar nu zit ik dus met een op scherp staand alarmsysteem dat me vooralsnog verhinderd om ook maar aan het zwembad te denken. Nog maar even nadenken dus, tenzij de lezers van m'n blog een slimme oplossing hebben?

Het is nu half 9 in de ochtend en de zon probeert door een dik wolkendek heen te komen, en dat gaat steeds beter lukken. Fijn, want bij Florida hoort nu eenmaal zonlicht. Ik heb gisteren wat rond geinformeerd bij Golfclubs en driving ranges om weer wat balletjes te slaan. Er is een public driving range, Bad Dog genaamd, ten noorden van het vliegveld en dat lijkt me wel wat. Ik wacht nog een uurtje voordat ik op pad ga want het is spitsuur, met de nodige ongelukken en opstoppingen op de wegen.

Verder staan er op mijn lijstje voor deze week:
- een bezoek aan de Main Gate Flea Market om naar nieuwe koffers te kijken (de grote koffer heb ik daar 10 jaar geleden voor weinig dollars gekocht, heeft me al die jaren toch trouw gediend, maar na een val van de roltrap bij Alamo is het handvat bijna los),
- de film Safe House bekijken in AMC Festival Bay
- een mooie autorit maken
- een 5 guys burger eten in de Florida Mall
- verder lezen in het boek van Bruce
- lekker relaxen bij de pool (voor de pieper heb ik inmiddels een low-tech oplossing)
- en een spectaculaire uitdaging die ik nog niet ga verklappen

Update 15:35
Het is iets anders gegaan vandaag, geen golfballetjes, maar de voorbereiding op de hoofdbesteding van morgen: zweefvliegen! Collega's in Phoenix maakten me attent op die mogelijkheid in Arizona, en waarom zou dat in Florida ook niet kunnen? Een google search leverde me al snel een gliderport niet ver uit de buurt op. Hoe is het mogelijk zou je zeggen, want ik heb hier nog never nooit zweefvliegtuigen in de lucht gezien. Wat blijkt, ze zijn er dus wel degelijk, maar vliegen uitsluitend boven de Green Swamp ten westen van route 27.

De zweverij heet Seminole-Lake Gliderport, en is gelegen aan route 33, net voorbij de afsplitsing van de 561. Ik was daar al zo vaak langs gekomen maar nooit op het bord gelet. Vandaag kreeg ik antwoord op m'n email om informatie, en ik word (weather permitting) donderdagmiddag om 1 uur verwacht op het vliegveld. Mooi! Het is met 120 dollar voor 20 minuten lang niet zo duur als bijvoorbeeld helikopter vliegen. Vanochtend ben ik er alvast even geweest om de sfeer te proeven. Nou, die sfeer zit er zeker. Zie de foto's. Ik kan niet wachten tot morgen ;-)

4 opmerkingen:

  1. Je volgt wel de klassiekers; eerst de lamellen, nu het poolalarm. Ga je nog een pizza bakken.....;-)

    Een koffer in de tien jaar lijkt mij een mooi gemiddelde, een nieuwe uitzoeken is op zich ook een spectaculaire uitdaging!

    Veel plezier maar weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. pizza, je bedoelt of ik ook de rooksensor kan uittesten? Nee hoor. Bedankt, plezier gaat hier vanzelf, ondanks de huishoudelijke uitdagingen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Achje schema is weer wel heel leuk ja toch... enne de 5 guys trekt mij ook wel ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Stekker eruit van het poolalarm, even zoeken. Veel plezier met het zweefvliegen.

    BeantwoordenVerwijderen